maandag 6 mei 2013

Paasbest.


Zijn we net de extra kerstpondjes kwijt komt Pasen erachteraan. Stilletjes voorbij laten gaan en niet aan de gekte meedoen lukt niet, zeker niet als je kinderen tegen je zeggen wat gaan jullie doen met de Pasen? Stiekem wil je eigenlijk zeggen; lekker niks want; waarom moeten we iets doen met Pasen?

Vroeger mocht ik met Pasen de nieuw aangeschafte kleding en schoenen eindelijk aan, op zijn paasbest zeg maar. Er waren chocolade eitjes dat was Pasen in mijn herinnering. O ja.. tweede paasdag kwamen mijn broers en zussen thuis (ik ben de jongste) en kon ik mijn nieuwe kleding laten zien.

Nu vinden de dochters die nog thuis wonen het ook erg gezellig als hun grote broers komen brunchen eerste paasdag, en ach het hoeft niet ingewikkeld te zijn als iedereen maar zijn paasbeste humeur heeft toch?

Geen opmerkingen: